איך מתבצע חישוב מחלת מקצוע?

מחלת מקצוע הינה מחלה המוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי, אשר נגרמת כתוצאה מאופי ומסוג העבודה של הנפגע. ישנה רשימה מעודכנת של כל מחלות המקצוע שהביטוח הלאומי מכיר בהן, לכן כל עובד שיצליח להוכיח קשר סיבתי בין המחלה לבין מקום העבודה שלו, יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה לתקופה של עד 91 יום מהביטוח הלאומי. בחלק מהמקרים ניתן אף לקבל אחוזי נכות, כתלות בהחלטת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. מומלץ לבצע את כל התהליך באמצעות חברה מקצועית ואמינה המתמחה במימוש זכויות רפואיות, מאחר והניסיון לצלוח את הבירוקרטיה של המוסד לביטוח לאומי עלולה להתיש ולייאש כל אדם, במיוחד אנשים שמתמודדים עם המחלה שלהם ואין להם את הפנאי הנפשי להתעסק עם הדרישות הבירוקרטיות המייגעות.

מה חשוב לדעת לגבי מחלת מקצוע?

חשוב להבין כי המוסד לביטוח לאומי אחראי על כל עובד שלקה במחלת מקצוע, כתוצאה מאופי וסוג העבודה שלו. העובד זכאי לעבור תקופת שיקום והחלמה, שבמהלכה הוא לא יוכל לפרנס את עצמו. לכן במקרים מסוג זה המוסד לביטוח לאומי אמור לשלם דמי פגיעה, שמהווים מעין דמי מחלה עבור כל עובד שעמד בקריטריונים המתאימים. על מנת לקבל הכרה במחלת מקצוע, יש צורך לגשת תחילה לרופא תעסוקתי, על מנת שיחליט האם מדובר על מחלת מקצוע. במידה וכן, העובד זכאי לקבל טיפול חינם, הכולל את כל הטיפולים הנדרשים לצורך שיקומו המלא. מעבר לכך, יש צורך למלא טופס 250 ולהחתים עליו את המעביד וכמובן למלא טופס 211 – טופס תביעת קבלת דמי פגיעה. יש צורך לצרף מסמכים שונים המאשרים את הקשר בין התפתחות המחלה לאופי העבודה של הנפגע. לבסוף יהיה צורך להתייצב לפני הוועדה הרפואית, בצירוף תיק רפואי מקיף וכמובן כל האישורים והבדיקות הרלוונטיות.

חישוב מחלת מקצוע – כיצד נקבע גובה הפיצוי?

גובה הפיצוי נקבע בהתאם להחלטת הוועדה הרפואית. לכן אדם שהוועדה קבעה לו אי כושר עבודה חלקי, יצטרך לצמצם את שעות עבודתו ולכן הכנסתו תיפגע בהתאם לכך. אדם מסוג זה יהיה זכאי לתשלום דמי פגיעה מופחתים. לעומת זאת, אדם שנקבע לו אי כושר עבודה מלא, יהיה זכאי לקבל את מלוא סכום דמי הפגיעה המגיעים לו. סכום הפיצוי מהווה נגזרת של ממוצע השכר של העובד בשלושת החודשים האחרונים. במידה ודמי הפגיעה אינם מספיקים, מאחר והעובד לא הצליח להתאושש לאחר 91 יום, הוא יוכל להגיש בקשה לגמלת נכות זמנית או קבועה.

במידה ויתקבלו אחוזי נכות בין 9%-19% העובד יהיה זכאי למענק חד פעמי של עשרות עד מאות אלפי שקלים מהמוסד לביטוח לאומי.

במידה ויתקבלו אחוזי נכות 20% ומעלה המבוטח יהיה זכאי לקצבה קבועה של אלפי שקלים בנוסף לשכר.

מעוניינים לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם? אנו כאן בשבילכם!

אנו בחברת זכות ויוזמה נשמח ללוות כל עובד לכל אורך התהליך מול הביטוח הלאומי, באמצעות מנהלת תיק אישית. אנו נסייע לכל נפגע לעבור את כל הבירוקרטיה של המוסד לביטוח לאומי, על מנת לקבל את מלוא סכום דמי הפגיעה המגיעים לו לפי חוק ובעיקר לקבל פיצוי של מענק או קצבה . צרו קשר!