אובדן כושר עבודה – מה חשוב לבדוק?

כל אחד ואחת מהשכירים והעצמאיים שבינינו, עשוי להיקלע למצב של אובדן כושר עבודה בעקבות מחלה ו/או תאונה אשר הובילה לאובדן חלקי או מלא של יכולות העבודה במשלח היד בו עסקנו בטרם חל השינוי במצבנו הגופני והבריאותי. במצבי אובדן כושר עבודה, עומדת לרשות כל אחד ואחת מאיתנו האפשרות להגשת תביעה למוסד הביטוח הלאומי, וזאת לצרכי בירור זכאות לקבלת קצבת נכות כללית.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

קצבת אובדן כושר עבודה מהביטוח לאומי - מה חשוב לדעת?

בדומה לסוגי תביעות אחרות המוגשות למוסד הביטוח הלאומי, גם בתביעות אובדן כושר עבודה, התובע/ת נדרש להתייצב בפני ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי לצרכי קביעת נכות רפואית. במקרים בהם הוועדה קבעה לתובע/ת שיעורי נכות רפואית משוקללת בשיעור של 60% ואילך ו/או בשיעור של 40% נכות רפואית כאשר אחד מהסעיפים הינו בשיעור של 25% לפחות, מתקיימת וועדה פנימית ללא נוכחותו של התובע/ת, וזאת לצרכי קביעת אי כושר השתכרות. 

הרכב הועדה הפנימית כולל פקיד תביעות מטעם המוסד לביטוח לאומי ורופא תעסוקתי, כאשר במקרים בהם נקבעה דרגת אי כושר מתחת ל-50%, התובע/ת אינו יהא זכאי לקבלת הקצבה. דרגות אי הכושר האפשריות הנקבעות על ידי הוועדה הן: 

  • דרגת אי כושר בשיעור של 60%
  • דרגת אי כושר בשיעור של 65% 
  • דרגת אי כושר בשיעור של 74% 
  • דרגת אי כושר בשיעור של 100% 

חשוב לדעת: במקרים בהם נקבעה דרגת אי כושר בשיעור של 50% עד 60%, גובה הקצבה יהיה לפי שיעור של 60% ואילו במקרים בהם דרגת אי כושר הינה בשיעור של 74%, גובה הקצבה יהיה לפי שיעור של 100%. כמו כן, חשוב לדעת שדרגת אי כושר השתכרות נקבעת על פי מידת השפעת הליקוי הגופני ממנו סובל התובע/ת, על יכולות העבודה וההשתכרות שלו ועל יכולתו לשוב לעבודתו ו/או על יכולותיו לעבוד בעבודה אחרת.  

מה חשוב לבדוק במסגרת הגשת תביעה לקצבת אי כושר השתכרות?

במסגרת הגשת תביעה במצבי אובדן כושר עבודה, חשוב להגן על מלוא הזכויות הביטוחיות העומדות לרשות בעל הנכות  על פי חוק, לרבות, זכאות לקבלת דמי פגיעה מעבודה ובירור זכאות להבטחת הכנסה עד לתחילת מועד קבלת הקצבה. כמו כן, חשוב לבדוק את זכאותו של בעל הנכות להיות נוכח בדיוני הוועדה הפנימית לצורך קביעת דרגת אי כושר השתכרות. 

שימו לב – במקרים בהם נקבעה דרגת אי כושר השתכרות המזכה בקבלת קצבה חודשית, חשוב לבדוק האם אתם ישנה זכאות לקבלת תוספת תלויים בהתאם למספר בני המשפחה התלויים כלכלית במקבל הקצבה. כמו כן, מומלץ לבצע בדיקה לגבי זכאויות לקבלת הטבות נוספות מטעם המוסד לביטוח לאומי למקבלי קצבאות, וביניהן: פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי, הנחות בתשלומי קופת חולים, הטבות במס הכנסה, הנחות בתשלומי ארנונה וחשמל וכדומה. 

אנחנו ב-זכות ויוזמה, עוסקים ומתמחים בהליכי מימוש זכויות ביטוחיות של המוסד לביטוח לאומי, תוך מעטפת שירות מורחבת לבעלי הזכויות לאורך כל שלבי הגשת התביעה.. למידע נוסף צרו איתנו קשר כאן עוד היום.

אובדן כושר עבודה

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות

 התקשרו עכשיו 072-3954545

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו: 072-3954545
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי