דברים ששווה לדעת בכל הקשור לביטוח לאומי תאונת עבודה – זכות ויוזמה

נפגעי תאונות עבודה עשויים להיות זכאים לקבלת פיצוי כספי מטעם המוסד לביטוח לאומי בכל אותם מקרים בהם הם יוכרו כנפגעי תאונת עבודה שבעקבותיה הם אינם כשירים לעבודה.פיצוי כספי זה ידוע בשם: דמי פגיעה לנפגעי עבודה והוא משולם לתקופה מרבית של עד 13 שבועות (91 יום). לצורך מימוש הזכאות לקבלת דמי הפגיעה, העובד נדרש להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה אליה יש לצרף את המסמכים הרלוונטיים המעידים על מצבו הרפואי.
מסמכים אלו כוללים בין היתר “תעודה רפואית ראשונית לנפגעי עבודה” המוענקת לעובד במעמד קבלת הטיפול הרפואי הראשוני לאחר קרות התאונה. 

חשוב לדעת: לצורך קבלת המסמך הרפואי במסגרת קבלת הטיפול הרפואי הראשוני, העובד השכיר נדרש להציג לרופא המטפל טופס ביטוח לאומי מספר 250 החתום על ידי המעסיק ואילו העובד העצמאי נדרש להציג לרופא המטפל טופס ביטוח לאומי מספר 283 החתום על ידו. ללא טפסים אלו, הרופא המטפל לא יתייחס לעניין כתאונת עבודה. 

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מהי תאונת עבודה על פי המוסד ביטוח לאומי?

סעיף 79 לחוק הביטוח לאומי קובע כי תאונת עבודה תוכר ככזאת בכל אותם מקרים בהם התאונה התרחשה תוך כדי ועקב העבודה ו/או במקרים בהם התאונה התרחשה בדרך אל מקום העבודה או בדרך חזרה ממקום העבודה, כאשר גם תאונות דרכים המתרחשות בדרך אל ו/או בחזרה מ- ממקום העבודה, עשויות להיות מוכרות כתאונות עבודה.

מענק נכות/גמלת נכות לנפגעי עבודה

נפגעי עבודה הזכאים לקבלת דמי פגיעה, יהיו רשאים להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה ו/או מענק נכות חד פעמי במקרים בהם נקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 9% ואילך.

לצורך קביעת דרגת הנכות, נפגעי עבודה נדרשים להתייצב בפני ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי וזאת לאחר הגשת טופס תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה. במקרים אלו, חשוב לציין את העבודה שדרגת הנכות של נפגעי עבודה נקבעת להם רק על סמך הליקויים הרפואיים שנגרמו להם כתוצאה ישירה מתאונת העבודה בה הם היו מעורבים.

חשוב לדעת: הגשת תביעה לנכות מעבודה מהמוסד לביטוח לאומי מתאפשרת גם במקרים בהם העובד מסוגל לחזור לעבודתו לאחר תום התקופה בה נקבע כי הוא אינו כשיר לעבודה, וזאת בתנאי שהוא הגיש תביעה קודמת (שהתקבלה) לקבלת דמי פגיעה.

זכות ויוזמה - מומחים במיצוי זכויות ביטוחיות לנפגעי תאונות עבודה

אנחנו בחברת זכות ויוזמה עוסקים ומתמחים בהליכי מיצוי זכויות ביטוחיות אל מול המוסד לביטוח לאומי לנפגעי עבודה. לרשותנו, מערך סיוע מקצועי המשלב בתוכו מומחי זכויות ביטוחיות המלווים את העובד לאורך כל שלבי הגשת התביעה, בין אם מדובר בתביעות לצורך קבלת דמי פגיעה ביטוח לאומי תאונת עבודה ובין אם מדובר בתביעות לצורך קבלת גמלת נכות/מענק נכות חד פעמי. צרו קשר עם צוות המומחים ע”י מילוי הטופס.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי