תאונת דרכים בעבודה: הזכויות לאחר תאונת דרכים בדרך לעבודה | זכות ויוזמה

רבים סבורים כי תאונת עבודה היא כזו שמתרחשת רק במקום העבודה. אך למעשה, תאונת עבודה מוגדרת על פי חוק גם כאשר היא מתרחשת במהלך העבודה, בדרך אליה או הביתה לרבות נסיעה בין לקוחות בעבודה או לצרכי העבודה. לכן גם  תאונת דרכים בעבודה יכולה להתחשב במספר היבטים חשובים עליהם נפרט במאמר זה.

כאמור, תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שאירעה תוך כדי או עקב עבודה, בדרך או בחזרה ממנה וכן בדרך לעבודה אחרת. לכן, תאונת דרכים שאירעה תוך כדי עבודת העובד, בדרך או בחזרה הביתה גם נחשבת תאונת עבודה לכל דבר ועניין! לדוגמא: תאונת דרכים בנסיעה בתחבורה ציבורית, שליח קטנוע שנפגע בין השליחויות או ברכב  וכו’.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מה אומר החוק על תאונת דרכים בעבודה?

“רואים תאונה כתאונת עבודה אף אם אירעה תוך כדי נסיעתו או הליכתו של המבוטח לעבודה ממעונו או ממקום שבו הוא לן אף אם אינו מעונו, מן העבודה למעונו או ממקום עבודה אחד למשנהו, ועקב נסיעתו או הליכתו זו” . משמעות סעיף זה היא שתאונת עבודה תאונת דרכים תוכר כתאונת עבודה תוכר רק במקרים של תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה או לעבודה אחרת.

סעיף 81 (א) תאונה שאירעה תוך כדי נסיעה או הליכה בנסיבות האמורות בפסקאות של סעיף 80 אין רואים אותה כתאונה בעבודה אם חלה בנסיעה או בהליכה הפסקה או סטיה של ממש מהדרך המקובלת, כשההפסקה או הסטיה לא היו למטרה הכרוכה במילוי חובותיו של המבוטח כלפי מעבידו, או, לענין פסקה (1) האמורה, בעיסוקו במשלח ידו כעובד עצמאי, או אם יש לייחס את התאונה בעיקר לרשלנותו הפושעת של המבוטח ולא נגרם על-ידיה אי-כושר עבודה לארבעה שבועות לפחות, נכות או מוות.

כלומר, בסעיף זה המוסד לביטוח הלאומי קובע שתאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה לא תיחשב כתאונת עבודה במידה והיא אירעה תוך כדי הפסקה או סטייה מהדרך המקובלת, והכן במידה והסטייה מהמסלול לא הייתה במסגרת תפקידו של העובד. לדוגמא: עובד בדרך לביתו עצר וביצע סידור אישי בדרך הביתה או סטה מהמסלול בכדי לבצע סידור אישי.

פיצוי עבור תאונת דרכים בעבודה

אם נפגעתם כתוצאה של תאונת דרכים בעבודה צרו קשר מול החברה למימוש זכויות רפואיות – זכות ויוזמה. אנו נסייע לכם בתהליך תביעות תאונות עבודה: קבלת דמי פגיעה ופיצוי, המשך ליווי מקצועי לקבלת נכות קבועה. אנו נסייע לכם באופן המקצועי והיעיל ביותר למימוש זכויותיכם הרפואיות וקבלת הפיצוי המגיע לכם.

בררו גם על תהליך הגשת טופס 250.

תמונה של תאונת דרכים בעבודה

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי