פריצת דיסק בעבודה

בין חוליות עמוד השדרה ישנם דיסקים בין חולייתיים דמויי טבעות. הם משמשים בעיקר על מנת לבלום זעזועים ומכות בגוף, אך במידה ויהיה לחץ קיצוני ופתאומי או מתמשך על הדיסק הוא עשוי להיפרץ והנוזל שבתוכו יקרע ויצור לחץ על העצבים בסביבה, דבר שיוביל לכאבים עזים שיפגעו בתפקוד, קושי ומגבלה לבצע תנועות גוף ואף הקרנה לאזורים שונים ברגליים. באילו נסיבות מוכרת פריצת דיסק כתאונת עבודה וכיצד נפגע יממש את זכותו.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

פריצת דיסק תאונת עבודה – רקע רפואי

פריצת דיסק בעבודה היא פגיעה אשר מתרחשת כתוצאה מ”פריצה” של חומר הנמצא בין חוליות עמוד שדרה. החומר הזה נמצא בתוך הדיסק עצמו ותפקידה לבלום זעזועים ולמנוע חיכוך בין חוליות עמוד השדרה. כאשר החומר הזה למעשה נפרץ מהדיסק הוא מתפשט ומתחיל ללחוץ על העצבים שנמצאים בסביבת עמוד השדרה וגורמת לכאבים עזים בגב עם הקרנה לצוואר, כתפיים, ידיים ורגליים. חשוב לציין, כי בלט דיסק או בקע דיסק ופריצת דיסק הן כולם מתארות פציעות בדיסק אך ההתייחסות אל פציעות אלה כתוצאה מפגיעת עבודה היא זהה.

פריצת דיסק עלולה לעורר מגבלות תפקודיות רבות לסובלים ממנה והופכת כל פעולה יומיומית פשוטה למסובכת עם כאבים רבים הנלווים לכל תנועה. נכון להיום, הפציעה בלתי הפיכה, לא ניתן לרפא אותה לחלוטין אך ניתן להקל על תסמיניה או על תדירות הופעתה על ידי טיפולים מיוחדים. במקרים מסוימים נדרש אף ניתוח על מנת להקל על מצבו הנפגע.

פריצת דיסק בעבודה – אילו פעולות יכולות לגרום לה?

פריצת דיסק נוצרת פעמים רבות כתוצאה מתנועה לא נכונה או הרמת משא כבד ואנשים רבים נפצעים באופן זה במסגרת עבודתם. להלן דוגמאות לפציעות שעלולות לגרום לפציעה של פריצת דיסק בעבודה:

  • הרמת משא כבד
  • נפילה מגובה
  • חבלה חזקה בגב
  • תנועה מהירה ולא מבוקרת
  • ישיבה ממושכת
  • עבודה עם גב כפוף זמן רב
  • עבודה הגורמת לטלטולים רבים לגב
  • נהיגה ממשוכת בדרכי.

> קבלו ייעוץ מקצועי שאינו משפטי בגין תביעות תאונות עבודה

פריצת דיסק בעבודה יכולה להתרחש אצל אנשים העובדים במקצוע הדורש פעולות חוזרות של הפעולות שצוינו. כמו כן, אנשים אשר צריכים במסגרת עבודתם לסחוב משקלים כבדים, לעבוד בגובה עם סיכון לנפילה, נהגי משאיות ואוטובוסים שנוסעים זמן רב או עובדי משרד אשר עלולים לשבת במשך שנים ללא תזוזה כל אלה ועוד רבים עלולים להביא לידי פריצת דיסק בעבודה.

פריצת דיסק בעבודה

פריצת דיסק בעבודה – מה ההשלכות?

אין ספק כי פריצת דיסק בכל דרגותיה עלולה לגרום לסובלים ממנה לירידה משמעותית בתפקוד היומיומי. אנשים בעלי פריצות דיסק כתוצאה מעבודה מוצאים את עצמם ימים שלמים מרותקים למיטה בלי יכולת לזוז ובוודאי שלא ללכת לעבודה וכתוצאה מכך- פרנסתם נפגעת.

פריצת דיסק בעבודה – פנו לזכות ויוזמה!

פריצת דיסק בעבודה היא פציעה נפוצה מאוד. בכל שנה מוגשות לפקידי המוסד לביטוח לאומי תביעות רבות, לכן אנו ממליצים לכם להיעזר זכות ויוזמה – החברה למימוש זכויות אנו נדאג להכין עבורכם את תיק התביעה על פי הדרישות של ביטוח לאומי בכדי להביא לכם תוצאה מקסימלית – נבצע איתור ואיסוף מסמכים רפואיים, חוות דעת מקצועיות ואישורים של רופאים מומחים שיאשרו את פציעתכם שהובילה למגבלות גופניות. זכות ויוזמה ידאגו לסייע לכם להיערך לדיוני וועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי והגדלת הסיכויים משמעותית לקבלת מענק כספי או קצבת נכות מהעבודה.

נפגעתם בתאונת עבודה? פריצת דיסק בעבודה?

אל תתמהמהו !
חשוב מאוד כי תפעלו במהירות כיוון שתביעה בגין תאונת עבודה ניתן להגיש תוך שנה מרגע שהתרחשה.

 למימוש מלא של זכויותיכם כנפגעי תאונות עבודה – צרו קשר!

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי