מחלת מקצוע כאבי גב

מחלת מקצוע או בשמה המקצועי מיקרו טראומה, מוגדרת כמחלה שהעובד חלה בה במסגרת עבודתו או עיסוקו והיא מופיעה ברשימה של המוסד לביטוח לאומי. כדי שמחלה תוכר כפגיעה בעבודה יש להוכיח כי יש קשר ישיר בין התפתחות המחלה לעיסוקו של העובד.

מחלת מקצוע כאבי גב למשל, אינה פגיעה חד פעמית שאירעה במקום מסוים, אלא התגבשה אצל העובד עקב תנאי עבודתו. היא יכולה להתרחש אצל עובד שכיר עקב עבודתו אצל המעביד או אצל עובד עצמאי עקב הפעולות הנדרשות ממנו.

נהוג לדמות את הנזקים הזעירים הללו כטיפות מים המטפטפות על סלע עד להיווצרות חור, זאת אומרת החור לא נוצר כתוצאה מזרם מים שוטף אלא מטפטוף.

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

הקושי בהכרה בכאבי גב כמחלת מקצוע

רשימת מחלות מקצוע הנפוצות מופיעה בחוק הביטוח הלאומי, ברשימה זו מחלות המוכרת על ידם ומקנה למי שחלה בהן את הזכויות המוענקות לנפגעי עבודה, כולל דמי פגיעה, קצבת נכות ושיקום מקצועי על פי הצורך ועל פי דרגת הנכות אשר נקבעה על ידי הוועדה הרפואית.
אחת הבעיות הנפוצות הוא הקושי גדול בהכרה במושג מחלת מקצוע כאבי גב (בלטי דיסק או פריצות דיסק) שנגרמו כתוצאה משחיקה או מביצוע פעולות חוזרות ונשנות לאורך שנים.

לדוגמא: נהיגה בדרכי עפר ודרכים משובשות או ישיבה בתוך מכונות תעשייה, צמ”ה, המייצרות ויברציה (טרקטור חקלאי, שופל, מחפרון בובקט, מפלסות) או מעבודה פיזית של הרמת משאות באופן תדיר. אופי עבודה אשר גרמו לכאבים לפריצת ובלטי דיסק, וכדומה.

עם זאת, פגיעה בגב אינה נמצאת ברשימה של מחלות המקצוע אלא מוכרת לרוב ע”פ הלכת המיקרו טראומה.

הגשת תביעה ע"פ הלכת המיקרו-טראומה

עובד שנפגע בגבו עלול לסבול מכאבים כרוניים, מהגבלות בתנועה ומכאבים במקרים חמורים עלול להיגרם נזק עצבי שיכול לגרום לקשיי תפקוד, קשיי הליכה, הירדמות רגליים, פגיעה אורולוגית ועוד. עובד אשר משוכנע כי כאבי הגב מהם הוא סובל קשורים לעבודתו ונוצרו כתוצאה מפעולות חוזרניות או הרמת משאות יכול להגיש תביעה ע”פ הלכת המיקרו-טראומה.

פגיעה בגב יכולה להיות מוכרת על ידי הביטוח הלאומי כתאונת עבודה, אם התרחשה תוך כדי ועקב העבודה, מחבלה או מאירוע פתאומי שניתן להגדירו בזמן ובמקום ולא כתוצאה מעבודה ממושכת. למשל: מקרה פתאומי של תנועה לא נכונה, או הרמת משא כבד אשר גרם לכאב פתאומי בגב. לצורך הכרה בכאבי גב כפגיעה בעבודה, נדרש העובד לפנות לביטוח לאומי ולהגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה. הנפגע נדרש להוכיח כי אינו מסוגל לעבוד עקב הפגיעה באמצעות אישור רפואי וחוות דעת של רופא מומחה, ולהוכיח כי קיים קשר בין הפגיעה בגב לבין תנאי העסקתו.

ייעוץ מקצועי זו זכות ויוזמה!

משרדנו מתמחה במתן ייעוץ שאינו משפטי וליווי מול הביטוח לאומי בנושא מחלת מקצוע כאבי גב. אם אתה סובל מכאבי גב כרוניים כתוצאה מעבודתך יתכן ואתה זכאי לפיצוי כספי! צור קשר עם המומחים זכות ויוזמה חברה למימוש זכויות

מחלת מקצוע כאבי גב

אל תוותרו על זכויותיכם! אם אתם סובלים מבעיה רפואית שנגרמה עקב עבודתכם, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של מחלות מקצוע אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6,000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות, יש למלא את הפרטים הבאים: 
הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

התקשרו עכשיו 072-3954544

או התקשרו: 072-3954544
*אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותיך הרפואיות בתחומים שונים

*הייעוץ אינו משפטי