טופס תאונת עבודה- טופס בל 211

במידה ועובד נפגע בעבודה יש למלא טופס תאונת עבודה בל 211 אשר נקרא טופס תביעת תאונת עבודה, לטופס זה יש לצרף את טופס הדיווח של המעביד בל 250 אשר מיועד למתן טיפול רפואי ראשוני ואת כל הניירת הרפואית של העובד. על הטופס  יהיה חתום העובד וגם המעביד. מילוי טפסי דמי פגיעה מהווים שלב הכרחי ומרכזי בהכרה בפציעת עובד מול המוסד לביטוח לאומי.

להורדה מהירה של טופס 211 ביטוח לאומי ◄ לחצו כאן

במאמר הבא נסקור מספר נושאים חשובים:

מה היא הגדרת טופס תאונת עבודה (טופס בל 211)?

עובד שכיר אשר מבוטח בביטוח לאומי ונפגע בתאונת עבודה בין אם הפגיעה נפשית או פיזית זכאי לקבלת דמי פגיעה עבור 91 ימים על אי כושר ואובדן עבודה. לצורך כך יש למלא טופס 211 ביטוח לאומי על כל פרטיו על ידי העובד והמעסיק וחייב להיות חתום על ידיהם. חשוב לציין כי טופס זה אינו מהווה אישור הכרה בתאונה כפגיעה בעבודה, אלא יש לשלוח טופס תביעת תאונות עבודה לביטוח לאומי ולקבל מכתב הכרה רשמי.

מה היא מטרת טופס בל 211?

טופס תאונת עבודה (טופס 211 ביטוח לאומי) נועד להציג לביטוח לאומי את כל הפרטים בעניין הפגיעה של העובד ולהוות אישור מצד המעסיק כי העובד שמועסק אצלו בתקופה האמורה אכן נפגע בתאונת עבודה במהלך תפקידו.
מטרת הגשת הטופס מצד העובד היא בכדי לקבל 75% מהשכר במשך 91 ימים מיום הפגיעה.

מילוי טופס תאונת עבודה

בטופס בל 211 חשוב למלא את פרטי העובד הכוללים ת”ז, פרטי מעסיק, מספר תיק ניכויים במס הכנסה, פרטי שכר, איברים שנפגעו, פרטי התאונה ולצרף ניירת רפואית.

מילוי טופס בל 211

דגשים חשובים במילוי טופס 211

  1. חובה למלא פרטים נרחבים ומדויקים אודות התאונה: מה הם נסיבות שהובילו לתאונה, המיקום, התאריך, השעה, פרטי קופ”ח ואבחנתו הרפואית של הרופא שבדק את הנפגע.
  2. ניסוח ותיאור נרחב של תאונת העבודה הוא קריטי בתהליך הגשת תביעות נגד ביטוח לאומי של העובד הנפגע בזמן עבודה. רצוי להיעזר בגורמים מקצועיים שידעו כיצד למלא את הטופס בהתאם לנסיבות האירוע והנפגע.
  3. יש לבקש מהרופא המטפל תעודה רפואית לנפגע תאונה. תעודה זו מהווה אישור מחלה לתאונת העבודה.
  4. גם לאחר הגשת הטופס חשוב להמשיך ללכת לבדיקות רפואיות ולהקפיד לשמור על כל המסמכים הרפואיים שניתנים על מנת לקבל את דמי הפגיעה.
  5. יש למלא טופס 211 – טופס תביעה לדמי פגיעה. את טפסים אלה בצירוף התעודה הרפואית הראשונית שניתנה מהרופא יש להגיש לביטוח לאומי.

לסיכום

טופס תאונת עבודה הוא שלב הכרחי וחשוב בתהליך הכרת העובד כנפגע תאונת עבודה אך עדיין אינו מהווה הכרה של הביטוח לאומי בדבר. על מנת להגדיל את סיכוייך בקבלת דמי פגיעה רצוי להיעזר בחברה למימוש זכויות רפואיות זכות ויוזמה. חברתנו שסייעה כבר למאות נפגעי תאונות עבודה בליווי וייעוץ מקצועי בכל שלבי התביעה בפרט מילוי מדויק ומעמיק של טופס תאונת עבודה בהתאם לנסיבותיו של הנפגע והתאונה. אנו נסייע לכם לכם לעבור את התהליך ללא סחבת ונלווה אתכם עד לקבלת פיצוי כספי והחזר הוצאות הטיפולים והשיקום שנדרש.

אל תוותרו על זכויותיכם! אם עברתם תאונת עבודה, יתכן ומגיע לכם פיצוי כספי!

שימו לב! במקרה של תביעת תאונת עבודה, תשלום השכ"ט עבורנו הוא רק לפי ההצלחה בתביעה!

אנו מסייעים למשתכרים החל מ-6000 ש"ח בחודש (שכירים ועצמאיים)

לקביעת פגישה ללא עלות וללא התחייבות.

הפגישות נעשות עם סוכן אצלכם בסלון או באונליין בלי צורך לצאת מהבית.

 התקשרו עכשיו 072-3954543

או מלאו את הפרטים שלכם ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם:

או התקשרו 072-3954543
אנו נחזור אליך בעניין סיוע במימוש זכויותך הרפואיות בתחומים שונים
*הייעוץ אינו משפטי